Reklamační řád společnosti REP Tisk spol. s r.o.
pro vztahy s kupujícími – podnikateli obchodní společnosti REP Tisk spol. s.r.o. se sídlem Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, identifikační číslo: 190 10 672, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 693 (dále jen „prodávající“) pro prodej foto kalendářů, fotoknih, propagačních produktů pro firmy a dalšího zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.reptisk.cz.
Kontaktní údaje:
REP Tisk spol. s r.o.
se sídlem Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník
IČO: 190 10 672
tel. 581 114 410
e-mail: tisk@reptisk.cz
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tento dokument stanoví závazná pravidla při uplatňování
reklamací a obsahuje informace týkající se podmínek reklamací, které
prodávající uplatňuje v souladu se zákonem zákonem č. 89/2012 Sb.,
občanským zákoníkem.
1.2. Kupující je podnikatel, který uzavírá kupní smlouvu
s prodávajícím na základě obchodních
podmínek (dále jen „kupující“). Kupující souhlasí a je srozuměn
s reklamačním řádem, se kterým byl seznámen před uzavřením smlouvy,
popřípadě před objednáním zboží. Za souhlas s reklamačním řádem se
považuje uzavření kupní smlouvy (či smlouvy o dílo).
1.3. Tento reklamační řád se vztahuje pouze pro kupující, kteří jsou
podnikateli, tedy uzavírají kupní smlouvu s prodávajícím v rámci své
podnikatelské, výdělečné nebo obdobné činnosti.
1.4. Kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu
potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, zejména řádně
uplatnit reklamaci. V opačném případě se mohou některé lhůty
adekvátně prodlužit o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou
součinnost.
2. PODMÍNKY REKLAMACE
2.1. Reklamace se provádějí prostřednictvím reklamačního formuláře
dostupného online na adrese http://www.reptisk.cz/reklamace,
dále prostřednictvím elektronické komunikace na e-mailu tisk@reptisk.cz nebo osobně
či dopisem na adrese REP Tisk spol. s.r.o., Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník
nebo jakékoliv provozovně prodávajícího, avšak pro co nejrychlejší
vyřízení reklamace vysoce doporučujeme elektronickou formu.
2.2. Reklamaci je nutné provést bez zbytečného odkladu po zjištění vady.
Případné zjevné vady tisku, škrábance, nečistoty apod. doporučujeme
reklamovat neprodleně po převzetí zboží, jinak dává kupující
prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní
smlouvou. Kupujícímu je povinen ihned při osobním převzetí od
prodávajícího nebo od přepravce zkontrolovat přebírané zboží, jeho
úplnost a nepoškozenost obalů, stejně jako od přepravce řádně a
pečlivě zkontrolovat stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost
či nepoškození obalu) podle přepravního listu. Kupující dále zkontroluje
kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
2.3. Prodávající neodpovídá za poškození, k němuž dojde po přechodu
nebezpečí škody na zboží, nahodilou událostí, nebo ke kterému by došlo
v důsledku jednání kupujícího nebo jiných osob či jeho užití
v rozporu s technickou charakteristikou zboží a doporučením
prodávajícího. Prodávající neodpovídá zejména za poškození
vzniklá:
2.3.1. mechanickým poškozením zboží ze strany kupujícího či
třetích osob,
2.3.2. neodborným zacházením nebo zanedbáním péče o zboží,
2.3.3. poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo
používáním v rozporu s doporučeními prodávajícího nebo všeobecnými
zásadami,
2.3.4. zboží, které bylo upravováno kupujícím (nátěry, ohýbání
atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
2.3.5. poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.
2.4. Má-li věc odstranitelnou vadu, může kupující požadovat její
odstranění, doplnění toho, co chybí, nebo přiměřenou slevu z ceny.
Pokud je vada neodstranitelná a nelze pro ni zboží řádně užívat, může
kupující odstoupit od smlouvy anebo se domáhat přiměřené slevy
z ceny.
2.5. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena v přiměřené
lhůtě. Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení
reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS nebo e-mailem uvedeným při
uplatnění reklamace.
2.6. Jestliže kupující neuplatní řádně reklamaci podle výše uvedených
podmínek, a ve stanoveném termínu v obchodních podmínkách, má prodávající
právo reklamaci odmítnout jako neoprávněnou.
2.7. Kupující je povinen opravené či nově vyrobené zboží převzít bez
zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od ode dne, kdy byl
o vyřízení reklamace informován. Pokud si kupující nevyzvedne zboží
z vyřízené reklamace do 3 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení
informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek
použít na úhradu skladného.
2.8. V průběhu reklamačního řízení komunikuje prodávající
s kupujícím zejména prostřednictvím e-mailu a telefonního čísla
uvedeného v uplatněné reklamaci.
2.9. Kupující nemá právo na úhradu vynaložených nákladů na uplatnění
reklamace.
3. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
3.1. Tento reklamační řád je platný od 10. 5. 2023 a ruší platnost
předchozích reklamačních řádů.
3.2. Tento reklamační řád je k dispozici v sídle a provozovně
dodavatele (REP Tisk spol. s.r.o., Slezská 1304/1a, 79001 Jeseník) nebo
online na http://www.reptisk.cz/reklamacni-rad.